🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Сформувати в учнів уявлення про залежність електричного опору провідника від довжини, площі поперечного перерізу та речовини, з якої виготовлений провідник. Ознайомити з формулою R=ρ l/S та змістом фізичної величини «питомий опір речовини». Навчити учнів користуватися таблицею питомих опорів для різних речовин. Розглянути будову й призначення реостата як пристрою для регулювання сили струму.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні пояснюють, від чого залежить опір провідника; аналізують умови дослідів; формулюють висновки; записують та використовують формулу R=ρ l/S при розв’язуванні задач на розрахунок довжини, площі поперечного перерізу, питомого опору провідника; визначають питомий опір речовини; розрізняють типи реостатів та їхню дію на силу струму в колі.
ставлення – учні виявляють зацікавленість у вивченні властивостей провідників, усвідомлюють практичне значення реостатів для керування електричними приладами.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Можливі труднощі: помилки в розумінні пропорційних залежностей (пряма/обернена); складність у розрізненні фізичних величин (опір, питомий опір); плутанина в позначеннях фізичних величин та одиницях вимірювання; усвідомлення нового досвіду: одні й ті самі символи можуть позначати різні фізичні величини.