🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Сформувати в учнів уявлення про способи електризації тіл – дотиком (тертям) та через вплив (електростатична індукція). Пояснити природу утворення електричного заряду внаслідок переходу або перерозподілу електронів. Ознайомити учнів з класифікацією речовин за електричними властивостями – на провідники, діелектрики та напівпровідники. Розглянути будову та навчити користуватися електроскопом та електрометром для виявлення й вимірювання заряду.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні розрізняють способи електризації, пояснюють механізм переходу або перерозподілу електронів; наводять приклади провідників і діелектриків; розуміють призначення та принцип дії електроскопа й електрометра, використовують їх для спостережень; пояснюють, навіщо потрібне заземлення.
ставлення – учні формують пізнавальний інтерес до вивчення електростатичних явищ, розвивають уважність у спостереженнях та критичне мислення при аналізі експериментів.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Можливі труднощі: учням може бути важко відрізнити механізми електризації дотиком і через вплив; плутанина у розумінні ролі електронів у формуванні заряду, особливо позитивного; складність у принципі дії електроскопа і розуміння його показів.