🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Закріпити та поглибити знання учнів про кількість теплоти, що поглинається або виділяється тілом під час зміни температури, а також про поняття питомої теплоємності речовини шляхом розв’язування задач різного рівня складності. Завдання спрямовані на групи результатів: засвоєння формули кількості теплоти та розуміння фізичного змісту питомої теплоємності; вибір і обґрунтування раціональних способів розв’язування задач, визначення впливу різних параметрів на кількість теплоти; застосування теоретичних знань для вирішення прикладних задач, таких як визначення теплоємності реальних матеріалів та розрахунки для побутових і технологічних процесів. Особливу увагу буде приділено аналізу різних способів розв’язування задач, порівнянню їх ефективності та формуванню навичок вибору оптимального методу залежно від умов задачі.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні розв’язують типові задачі на визначення кількості теплоти, що поглинається або виділяється тілом під час нагрівання або охолодження. Вміють застосовувати формулу Q=cm∆t для розрахунків у різних фізичних ситуаціях, виводити похідні формули. Розвивають навички аналізу фізичних явищ, розв’язують задачі комплексні на декілька дій із використанням раніше вивчених формул та працюють із різними одиницями вимірювання.
ставлення – розв’язування задач сприяє розвитку логічного мислення та стимулює інтерес до фізики. Учні усвідомлюють практичну значимість знань про теплообмін у побуті, промисловості та природних процесах. Вчаться цінувати фізичні знання як інструмент для вирішення реальних проблем та покращення якості життя.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади.
Тип уроку: розв’язування задач.
Можливі труднощі: учні можуть відчувати складність у застосуванні формули Q=cm∆t в задачах. Можуть виникати труднощі при визначенні початкових та кінцевих температур системи. Необхідність детального розбору задач та надання покрокових інструкцій для впевненого засвоєння матеріалу.