🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Ознайомити учнів із процесами пароутворення, випаровування, кипіння та конденсації. Пояснити фізичні механізми переходу речовини з рідкого стану в газоподібний та навпаки, зокрема, молекулярно-кінетичну основу випаровування. Розкрити поняття температури кипіння та її особливостей і залежності від різних чинників. Навчити аналізувати експериментальні дані та спостереження за процесами випаровування, кипіння та конденсації.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні розуміють, що процеси випаровування, кипіння та конденсації залежать від температури, площі поверхні, виду рідини та зовнішнього тиску. Вони аналізують молекулярно-кінетичні причини пароутворення та використовують отримані знання для інтерпретації спостережуваних явищ у природі та лабораторних умовах.
ставлення – учні формують позитивне ставлення до вивчення теплових процесів та природних явищ, пов’язаних із пароутворенням. Усвідомлюють практичну значущість цих процесів у побуті і технологічних застосуваннях, демонструють відповідальне ставлення до експериментальної роботи та спостережень.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Можливі труднощі: розуміння молекулярно-кінетичної основи процесів пароутворення, впливу зовнішніх факторів на швидкість випаровування та особливостей процесу кипіння; а також інтерпретація конденсації як явища, що супроводжується виділенням теплоти.