🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Ознайомити учнів із поняттям теплового стану тіл та температури як фізичної величини. Пояснити, що таке теплова рівновага та як вона досягається. Показати на прикладах зв’язок між температурою та середньою кінетичною енергією хаотичного руху частинок. Навчити учнів вимірювати температуру за допомогою різних термометрів та розуміти принцип їхньої дії. Ознайомити з температурними шкалами Цельсія та Кельвіна, навчити переводити температуру з однієї шкали в іншу.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні формулюють поняття теплового стану та температури. Розуміють, що таке теплова рівновага та як вона досягається. Пояснюють зв’язок між температурою та середньою кінетичною енергією частинок. Вміють користуватися різними термометрами для вимірювання температури. Застосовують знання про температурні шкали для переведення температури з однієї шкали в іншу. Розв’язують задачі, використовуючи отримані знання.
ставлення – усвідомлюють важливість точного вимірювання температури в науці, техніці та повсякденному житті. Розвивають навички аналізу фізичних процесів та критичного мислення. Цінують науковий підхід до пізнання природи та прагнуть застосовувати його у практичних ситуаціях.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади (рідинні термометри (ртутний, спиртовий), електронний термометр, предмети з різних матеріалів (метал, дерево, пластик)).
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Можливі труднощі: розуміння абстрактного поняття теплової рівноваги та температури як міри середньої кінетичної енергії частинок. Усвідомлення того, що наші відчуття температури є суб’єктивними та можуть бути обманливими. Правильне використання термометрів та інтерпретація їх показів. Переведення температури між шкалами Цельсія та Кельвіна.