🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Закріпити та поглибити знання учнів про поняття питомої теплоти згоряння палива та коефіцієнта корисної дії нагрівальних пристроїв. Розглянути з учнями різні типи завдань: на пояснення процесів та розрахункові задачі. Розібрати алгоритми розв’язування типових задач на ККД теплових нагрівників, навчитися обирати оптимальні методи розрахунків та оцінювати отримані результати.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні розв’язують типові задачі на визначення питомої теплоти згоряння палива та розрахунок ККД нагрівника. Вони вміють застосовувати відповідні формули для розрахунку інших величин, від яких залежить корисна кількість теплоти та повна. Аналізують вплив різних параметрів на ефективність нагрівальних пристроїв та проводять перевірку розрахунків через порівняння теоретичних та практичних результатів.
ставлення – розв’язування задач сприяє розвитку критичного мислення та стимулює інтерес до вивчення енергетичних процесів. Учні усвідомлюють важливість точних розрахунків для забезпечення енергетичної ефективності та економії ресурсів, а також цінують фізичні знання як інструмент для вирішення реальних практичних проблем.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади.
Тип уроку: розв’язування задач.
Можливі труднощі: учні можуть стикатися із складністю розуміння абстрактних понять питомої теплоти згоряння палива та визначення ефективності нагрівальних пристроїв. Можливі труднощі при виборі правильних формул та розрахункових методик, а також аналізі впливу різних параметрів на кінцевий результат. Труднощі у виведенні похідних формул із основних, які містять більше трьох фізичних величин.