🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Ознайомити учнів із поняттям теплового балансу та рівнянням теплового балансу. Пояснити, як у термічно ізольованій системі теплота, що втрачається одними тілами, дорівнює теплоті, яку отримують інші. Показати застосування теплового балансу для розв’язування практичних завдань (змішування рідин, нагрівання й охолодження різних матеріалів тощо). Сформувати в учнів вміння аналізувати теплові процеси із позиції збереження енергії та раціонального використання ресурсів.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні розуміють суть теплового балансу; можуть скласти й розв’язувати рівняння теплового балансу у задачах на змішування та теплообмін; усвідомлюють, що в закритих (ізольованих) системах повна теплова енергія зберігається. Закріплюють математичні компетентності при розв’язуванні рівнянь з однією змінною.
ставлення – учні цінують важливість енергозбереження у побуті й промисловості; розуміють екологічні наслідки нераціонального використання теплової енергії; уважно ставляться до вибору матеріалів та технологій обігріву/охолодження приміщень і процесів з огляду на економію ресурсів.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Можливі труднощі: розуміння, що «втрачена» теплота одних тіл дорівнює «набутій» теплоті інших, якщо немає втрат у навколишнє середовище. Правильне математичне використання та обґрунтування знаків при обчисленні теплоти (нагрівання/охолодження). Усвідомлення, що у реальних системах можуть бути втрати теплоти, а формула теплового балансу ідеально працює для ідеально ізольованих систем.