🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Ознайомити учнів із поняттям кількості теплоти, що необхідна для плавлення речовини або виділяється під час її кристалізації. Пояснити залежність цієї кількості теплоти від маси речовини та роду речовини. Розкрити поняття питомої теплоти плавлення (кристалізації) як фізичної величини, що характеризує різницю внутрішньої енергії між рідким та твердим станом речовини за температури плавлення. Навчити застосовувати формулу Q=λm для розрахунку теплоти при переходах речовини з твердого стану в рідкий і навпаки.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні розуміють, що кількість теплоти, яка необхідна для плавлення (або виділяється при кристалізації), залежить від маси речовини. Аналізують, як вид речовини впливає на величину питомої теплоти плавлення (кристалізації). Використовують формулу Q=λm для розрахунку кількості теплоти, необхідної для плавлення або виділення при кристалізації. Вміють користуватися таблицею «Питома теплота плавлення (кристалізації) для деяких речовин» при розгляді якісних та розрахункових завдань.
ставлення – учні формують позитивне ставлення до вивчення теплових процесів та спостереження за переходами речовини з твердого стану до рідкого і навпаки. Усвідомлюють практичну значущість знань про плавлення та кристалізацію у технологічних процесах і природних явищах. Демонструють відповідальне ставлення до експериментальної роботи при дослідженні теплових процесів.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Можливі труднощі: розуміння впливу виду речовини на питомі теплоти плавлення (кристалізації) та, відповідно, на кількість теплоти. Зрозуміти, чому, незважаючи на поглинання або виділення теплоти, температура речовини залишається сталою під час фазового переходу. Застосування формули Q=λm у практичних розрахунках.