🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Ознайомити учнів із поняттям кількості теплоти, що необхідна для переходу речовини з рідкого стану в газоподібний (пароутворення) або виділяється при конденсації. Пояснити залежність кількості теплоти від маси речовини та роду речовини. Розкрити поняття питомої теплоти пароутворення (конденсації) як фізичної величини, що характеризує різницю внутрішньої енергії між рідким і газоподібним станом за температури кипіння. Навчити застосовувати формулу Q=rm для розрахунку теплоти, необхідної для переходів рідини в пару та навпаки.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні розуміють, що кількість теплоти, необхідна для пароутворення (або конденсації), залежить від маси речовини та її фізичних властивостей. Аналізують, як вид рідини впливає на величину питомої теплоти пароутворення. Використовують формулу Q=rm для розрахунків у задачах різного рівня складності. Вміють працювати із таблицею питомої теплоємності пароутворення для різних речовин.
ставлення – учні формують позитивне ставлення до дослідження фазових переходів, усвідомлюють практичну значущість знань про пароутворення (конденсацію) у природних та технологічних процесах, демонструють відповідальне ставлення до експериментальної роботи.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Можливі труднощі: розуміння того, чому при пароутворенні (та конденсації) температура залишається сталою, а енергія використовується для подолання сил міжмолекулярної взаємодії. Застосування формули Q=rm для розрахунку теплоти в комплексних задачах високого рівня складності.