🎁Знижка 10% для 7 НУШ, 8 НУШ, 9, 10, 11🎁
Мета: Ознайомити учнів із поняттям внутрішньої енергії як фізичної величини, що характеризує стан системи. Пояснити, що змінювати внутрішню енергію можна зміною температури, агрегатного стану речовини, а також шляхом теплопередачі або виконання механічної роботи. Розкрити зв’язок між змінами внутрішньої енергії та енергією, яка передається тілу чи виходить із нього. Навчити учнів пояснювати фізичні явища та процеси з позиції змін внутрішньої енергії та способів її зміни.
Компоненти ключових компетентностей:
уміння – учні розуміють, що таке внутрішня енергія, знають, від чого вона залежить, можуть пояснити процеси збільшення та зменшення внутрішньої енергії тіла. Розуміють, що внутрішню енергію можна змінити не лише нагріванням чи охолодженням, але й виконуючи роботу. Уміють застосовувати ці знання для аналізу фізичних процесів.
ставлення – учні усвідомлюють фундаментальність поняття енергії у фізиці. Цінують науковий підхід до аналізу процесів у природі та техніці. Відповідально ставляться до використання енергетичних ресурсів, розуміють взаємодію теплових процесів із навколишнім середовищем та людьми.
Навчальні ресурси: підручник з фізики, навчальна презентація, відеоматеріали, демонстраційні прилади.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Можливі труднощі: усвідомлення абстрактного поняття внутрішньої енергії та її зв’язку з кінетичною і потенціальною енергією частинок. Розуміння того, що зміни внутрішньої енергії можуть відбуватися без зміни температури при зміні агрегатного стану. Опанування відмінностей між теплопередачею та виконанням механічної роботи як способами зміни внутрішньої енергії.